Sidan är under uppbyggnad, viss funktionalitet kan därför saknas. Kontakta oss om du behöver hjälp.
Sidan är under utveckling, viss funktionalitet kan därmed saknas. Kontakta oss om du behöver hjälp.

Vart tog evangeliet vägen?

179 kr - 179 kr
179 kr
179 kr - 179 kr
179 kr
SKU 978-91-88771-51-3
Det finns idag uttryck som ”det sociala evangeliet”, ”hypernådsevangeliet” och ”må-bra-evangeliet”. Men vad menade aposteln Paulus när han skrev: ”Jag skäms inte för evangeliet”? Många kristna har inte förstått vad det sanna evangeliet om Jesus handlar om. Präster och pastorer undviker att predika om sann efterföljelse och gudsfruktan, eller menar att alla är frälsta och ingen kommer att gå förlorad. Samtidigt verkar de flesta kristna idag sakna en klar övertygelse och förvissning om sin egen frälsning. Vad var det som hände, egentligen? Den ensidiga betoningen på lovsång i gudstjänsten har kastat en skugga över Jesu Kristi evangelium när man tänker på hur lite fokus som läggs på predikan – för att inte tala om det ytliga innehållet i så många sånger som skrivs idag. Dessutom flockas många människor för att få höra ett kunskapens ord eller en personlig profetia – men visar inte samma intresse kring den verkliga orsaken till att Gud sände sin Son för att dö på korset. De missar Jesu budskap, det som var förmedlat av Paulus och formulerat av 1500-talets reformatorer. Förståelsen och förkunnelsen av evangeliet är inte längre prioriterade ämnen och vi ser konsekvenserna av detta i hur våra kyrkor både leder sina medlemmar i fel riktning och behandlar dem illa som gör att många blir passiva eller lämnar helt. Det är dags att upptäcka vad det verkligen innebär att vara frälst Den välkände och respekterade teologen R.T. Kendall visar att det nu är dags att vakna upp och få en förnyad förståelse för evangeliet som ger verklig frälsningsvisshet och som väcker en sund längtan efter att få lära känna Gud ännu mer. I dessa dagar, när så mycket annat betonas i kyrkan på bekostnad av evangeliet, är det en glädjefylld lättnad att åter­igen lägga fokuset på målet för vår tro, våra själars frälsning! – Heidi Baker, Iris Global, Mocambique, Afrika Antingen går vi tillbaka till evangeliet, eller så kommer vi ingenstans. Jag uppmanar alla kristna, kyrkliga ledare och uppriktiga sökande att läsa denna bok. – Colin Dye, Föreståndare, Kensington Temple, London Under 25 år var R. T. Kendall pastor i välkända Westminister Chapel i London. Han har skrivit över 50 böcker och studerat vid både Southern Baptist Theological Seminary och Oxford University. Han är en av vår tids mest respekterade förkunnare och bibellärare.

Titel: Vart tog evangeliet vägen?
Förlag: Semnos