Lärandets grunder - teorier och perspektiv

Lärandets grunder - teorier och perspektiv

Jensen, Mikael (red.)

Antalst

Artikelnummer

978-91-44-06850-3

Lagerstatus

Beställningsvara

Köp 100 för 367 kr/st - spara 25%

Köp 50 för 391 kr/st - spara 20%

Köp 25 för 416 kr/st - spara 15%

Köp 10 för 430 kr/st - spara 12%

Köp 5 för 440 kr/st - spara 10%

489 kr

inkl. moms

Beskrivning

Vi vet alla vad lärande är. Vi har alla lärt oss massor. Ändå är det svårt att sätta fingret på detta fenomen, att beskriva och förklara det.

Anser du att lärande är viktigt och något som sker i klassrummet? Anser du kanske att lärande sker i både stort och smått, i det lustfyllda och i allvarliga situationer?

Oavsett vilket du föredrar så är denna bok för dig som blivande eller verksam lärare.

Författarna belyser lärande i klassrummet och hur det kan utvecklas men de beskriver också hur mångsidigt lärande kan vara långt utanför skolans väggar.

Vi får också ta del av studier utförda inom kognitions- och neuroforskning, miljöpsykologi, design och medieforskning.

De teorier och perspektiv som de olika bidragen bl.a. berör är:

individens utveckling och den lärande hjärnan

lärande som erfarande, förståelse och samband

lärande, interaktion och teknologi direkt och indirekt lärande lärande, språk och kommunikation

lärande som reproduktion och lärande för framtiden deltagande och demokrati.

Boken har genom sin spännvidd, olika nivåer och dynamik en tidlös aktualitet.

Den huvudsakliga målgruppen är verksamma och blivande lärare inom förskola, fritidshem, grund- och gymnasieskola samt studerande i pedagogikämnet