Liljeroth, Ingrid
Antalst
Artikelnummer
978-91-88552-48-8
Lagerstatus
i lager
Köp 100 för 119 kr/st - spara 29%
Köp 50 för 127 kr/st - spara 25%
Köp 25 för 135 kr/st - spara 20%
Köp 10 för 140 kr/st - spara 17%
Köp 5 för 143 kr/st - spara 15%
169 kr
inkl. moms
Konduktiv pedagogik?
Är det en habiliteringsmetod eller specialpedagogik? Vem ska använda den?
Det finns många frågor - ibland också förvirring- runt Konduktiv pedagogik som en väg till ökad delaktighet i samhället för personer med rörelsehinder. Tidigare skepsis börjar vändas till nyfikenhet och intresse. Denna rapport bygger på fem års utforskande av vad Konduktiv pedagogik egentligen handlar om. Det har utförts i förskolan Sregen på Bräcke Östgård (numera Rehabilitering/habilitering, Stiftelsen Bräcke Diakoni).
Ingrid Liljeroth, docent i pedagogik med mångårigt arbete inom det specialpedagogiska fältet, har analyserat vad Konduktiv pedagogik innebär som idé-, tanke- och kunskapssystem och hur vi i svenskt perspektiv kan inspireras av den. Rapporten förmedlar att arbete med människor med rörelsehinder berör komplexa områden och att utvecklingen tar tid och kräver ansträngning och engagemang.