Sidan är under uppbyggnad, viss funktionalitet kan därför saknas. Kontakta oss om du behöver hjälp.
Sidan är under utveckling, viss funktionalitet kan därmed saknas. Kontakta oss om du behöver hjälp.

Konduktiv pedagogik

169 kr - 169 kr
169 kr
169 kr - 169 kr
169 kr
SKU 978-91-88552-48-8
Konduktiv pedagogik? Är det en habiliteringsmetod eller specialpedagogik? Vem ska använda den? Det finns många frågor - ibland också förvirring- runt Konduktiv pedagogik som en väg till ökad delaktighet i samhället för personer med rörelsehinder. Tidigare skepsis börjar vändas till nyfikenhet och intresse. Denna rapport bygger på fem års utforskande av vad Konduktiv pedagogik egentligen handlar om. Det har utförts i förskolan Sregen på Bräcke Östgård (numera Rehabilitering/habilitering, Stiftelsen Bräcke Diakoni). Ingrid Liljeroth, docent i pedagogik med mångårigt arbete inom det specialpedagogiska fältet, har analyserat vad Konduktiv pedagogik innebär som idé-, tanke- och kunskapssystem och hur vi i svenskt perspektiv kan inspireras av den. Rapporten förmedlar att arbete med människor med rörelsehinder berör komplexa områden och att utvecklingen tar tid och kräver ansträngning och engagemang.

Titel: Konduktiv pedagogik
Förlag: Arcus