Leveransvillkor

När du handlar hos oss ingår alltid moms i det angivna priset. Därefter tillkommer en fraktkostnad som kan variera beroende på leveranssätt och leveransadress (dock minst 39 kr). Vi levererar alla produkter och tillbehör i samarbete med speditörer som Posten och DHL. Leveranstiden är normalt ca 3–5 arbetsdagar, beroende på om produkten finns på vårt centrallager eller om den beställs på begäran direkt från leverantörens lager. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. 

Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

Leveransbekräftelse

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager.

Leverans med Posten och DHL

Mindre produkter levereras med hjälp av Posten direkt hem till angiven adress i vanligt brev. Något mindre paket och skymmande kuvert lämnas till ditt närmaste Postombud. När paketet anlänt till ombudet skickas ett SMS ut om att ditt paket finns klart för upphämtning. Har du inte angivit ett mobilnummer får du istället en avi med brev som inkluderar referensnummer samt anvisning om var paketet finns att hämta.

Större paket levereras normalt med DHL i hela Sverige. Till privatpersoner lämnas paketet på närmsta DHL Service Point där det kan enkelt kan hämtas upp mot uppvisande av legitimation. Vid direktleverans till företag och församlingar är det viktigt att mottagaren har en heltidsbemannad expedition annars finns risk att paketet inte kan levereras.

Hämta själv i butik

Om du inte har möjlighet att vara hemma och passa speditörernas leveranstider kan du välja »Hämta själv i butik» som leveranssätt i kassan. Då hämtar du själv dina produkter i någon av våra butiker inom 14 arbetsdagar. När du väljer »Hämta själv i butik» betalar du dina produkter i butiken vid uthämtningen. Vi skickar ett sms eller e-postmeddelande till dig så fort produkterna är framtagna och redo att hämtas, så att du inte åker ut i onödan. Observera att ordern återgår till vårt centrallager 14 dagar efter du mottagit första avisering. Våra butiker har öppet vardagar mellan kl. 10.00 och 18.00 och lördagar mellan kl. 10.30 och 15.00.

En karta som hjälper dig att hitta våra butiker finns under rubriken Butiker.

Expressleverans

Leveranssättet Expressleverans kan erbjudas. Varorna skickas då med snabbast möjliga leverans och bör nå dig på högst två arbetsdagar. I dessa fall tar vi ut fraktavgift i enlighet med Postens tariffer (dock minst 39 kr).

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.

För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.