Sidan är under uppbyggnad, viss funktionalitet kan därför saknas. Kontakta oss om du behöver hjälp.
Sidan är under utveckling, viss funktionalitet kan därmed saknas. Kontakta oss om du behöver hjälp.

Dagen då revolutionen började : Jesus korsfästelse

259 kr - 259 kr
259 kr
259 kr - 259 kr
259 kr
SKU 978-91-7387-586-8
I sin bok Dagen då revolutionen började utmanar bibelforskaren Tom Wright återigen invanda kristna trosuppfattningar. Han hävdar att Jesus död på korset inte bara handlar om att frikänna oss från våra synder, utan att den faktiskt var starten på en revolution där Gud sjösätter det oerhörda projektet att upprätta och förnya hela sin skapelse. Dagen då revolutionen började ger en storslagen bild av Jesus offer och dess fulla betydelse för den kristna tron. Med hjälp av sitt starka intellekt och sin stora kunskap slår Tom Wright på ett övertygande sätt fast detta: Jesus korsfästelse är mer omvälvande än vi någonsin har förstått. 472 sidor [Språk: Svenska] Kartonnage Tom Wright räknas som en av Storbritanniens viktigaste kristna förkunnare och har skrivit en rad böcker - på svenska finns bland annat Ännu bättre och Helt enkelt kristen. Han är biskop emeritus i Anglikanska kyrkan, en av Storbritanniens ledande forskare på Nya testamentet och tjänstgör nu som professor vid University of St Andrews i Skottland.

Titel: Dagen då revolutionen började : Jesus korsfästelse
Förlag: Libris